luni, 2 decembrie 2024 12:55
Acasă Noutăți UTIL: Cartea de identitate 2023 – acte necesare

UTIL: Cartea de identitate 2023 – acte necesare

0
UTIL: Cartea de identitate 2023 – acte necesare

Buletin pierdut? Expirat? Îți schimbi domiciliul? Află care sunt actele necesare pentru a obține o nouă carte de identitate, în 2023

Indiferent de motiv, sute de mii de romani vor ajunge in 2023 în fața ghișeelor Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor, organ de specialitate al administrației publice centrale, ce face parte din structurile de ordine si siguranța publica din cadrul MAI. Din acest motiv este bine să fii pregătit si sa ai in vedere toate documentele de care ai nevoie, precum si taxele care trebuie plătite pentru eliberarea noii cărți de identitate.

Din 2023, toți românii pot opta pentru buletine noi biometrice, cu cip. Noile documente, introduse la recomandarea UE (prin Regulamentul 2019/1157), au dimensiunile unui card bancar și conțin și date stocate pe CIP, cum ar fi imaginea titularului, amprentele și semnătura electronică a acestuia.
Poți în continuare să optezi pentru cartea de identitate simplă.

CAZURI ÎN CARE SE ELIBEREAZĂ O NOUĂ CARTE DE IDENTITATE:

-la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;

-dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii, iar în cazul titularului unei cărți electronice de identitate, şi prenumele părinţilor;

-în cazul schimbării domiciliului;

-în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;

-în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;

-în cazul deteriorării actului de identitate;

-în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;

-când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

-în cazul schimbării sexului;

-în cazul anulării;

-pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

Schimbare buletin în cazul modificării domiciliului / numelui – documente necesare:

  • Cererea pentru eliberarea actului de identitate
  • Actul de identitate anterior și cartea de alegător (dacă este cazul)
  • Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul deces al soțului / soției decedat, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, dacă este cazul (original și copie)
  • Documentele cu care se face dovada adresei de  domiciliu (original și copie). Dacă solicitantul cărți de identitate nu este proprietarul imobilului, este nevoie de declarația scrisă a găzduitorului dată la ghișeu sau de procură de la acesta.
  • Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate ce poate fi plătită la ghișeu

Schimbare buletin expirat 2023 – documente necesare

  • Cerere pentru eliberare buletin
  • Certificatul de naștere, original și copie
  • Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,  original și copie
  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate

Schimbare buletin deteriorat, pierdut sau furat în 2023 – documente necesare

  • Cerere de eliberare buletin
  • Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatele de naștere a copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz ​​(original și copie);
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
  • Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie). Proprietarul spațiului în care se stabilește domiciliul, cu actul de identitate în original, în termen de valabilitate trebuie să fie, de asemenea, prezent, dacă solicitantul nu este proprietar
  • Un document oficial pentru certificarea identității (pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, cu fotografie de dată recentă) – original și copie
  • Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate

Taxa pentru eliberarea cărții de identitate este de 7 lei și se poate plăti la orice oficiu al Poștei Române și CEC Bank sau, eventual, la ghișeul unde se depun actele pentru eliberarea cărții de identitate.

În privința termenului de valabilitate, cartea de identitate expiră în funcție de vârsta celui care o obține, după cum urmează:

  • 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
  • 10 ani după împlinirea vârstei de 25 de ani;
  • nelimitat după împlinirea vârstei de 55 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

WordPress Cookie Plugin de la Real Cookie Banner