luni, 17 iunie 2024 00:20
Acasă Noutăți Proiect: Înmatriculări și radieri ONLINE !

Proiect: Înmatriculări și radieri ONLINE !

0
Proiect: Înmatriculări și radieri ONLINE !

Într-un proiect de ordonanță pus recent în dezbtere publică de Ministerul Afacerilor Interne, va deveni operațională o platforma informatică care îi va scuti pe români de drumuri la autorități pentru cumpărarea, înmatricularea sau radierea unei mașini.

Prin intermediul platformei respective se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul.

Potrivit proiectului de ordonanță de la Ministerul Afacerilor Interne,Codul Rutier va fi modificat, iar operațiunile legate de vânzarea sau înmatricularea și radierea din circulație a vehiculelor vor putea fi realizate online.

Mai exact, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea unei platforme informatice, ce este destinată furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor.

Serviciile publice electronice ce vor putea fi furnizate prin intermediul platformei sunt:

  • Încheierea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor, de către persoane a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
  • Încărcarea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;
  • Încărcarea documentelor prevăzute de lege de către proprietarul a cărui identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație și, după caz, transmiterea acestora, prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;
  • Verificarea achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscală (dacă se aplică), în cazul vânzării unui vehicul;
  • Transmiterea de date către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;
  • Informarea proprietarului cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.

După efectuarea online a operațiunilor, în termen de cinci zile, autoritatea competentă va transmite organelor locale competente, în format electronic, următoarele informații și documente:

Datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;

  • Caracteristicile tehnice ale vehiculului;
  • Confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;
  • Actele prin care s-a făcut transferul dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire pentru contractele de leasing.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

WordPress Cookie Plugin de la Real Cookie Banner