
De mâine, 01 februarie 2023, începe distribuirea tichetelor pentru plata facturilor la energie.
Potrivit MIPE, cardurile ajung la beneficiari în perioada 1-28 februarie 2023 şi se vor putea efectua plăţi începând cu 1 martie.
Cum se acordă ajutorul?
Ajutorul are forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parțial). Ajutorul se acordă în două tranșe, a câte 700 lei fiecare.
Servicii/produse care se pot plăti: electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.
Cine sunt beneficiarii?
Venit | |
Pensionar, peste 60 ani, inclusiv | Sub 2.000 lei, inclusiv |
Pensionar de invaliditate | Sub 2.000 lei, inclusiv |
Persoană cu handicap grav, accentuat sau mediu | Sub 2.000 lei, inclusiv |
Familie cu alocație de susținere | Nu contează |
Familie/persoană cu ajutor social | Nu contează |

Venitul net per coabitant, la nivelul unui loc de consum, nu trebuie sa depaseasca 2.000 lei.
În cazul în care aveți nelămuriri legate de încadrarea în statutul de beneficiar, puteți suna la 0319966, numărul de call center creat de Poștă, unde puteți primi informații suplimentare și veți fi îndrumați, dacă situația poate fi corectată. Mai multe detalii puteți afla aici.
Care sunt condițiile de acordare?
Cardul se aduce de către Poșta Română, la domiciliul beneficiarului, cu confirmare de primire.
Persoanele care se încadrează în mai multe categorii vor beneficia de sprijin o singură dată.
Dacă la un loc de consum domiciliază mai mulți beneficiari, sprijinul se acordă o singură dată per loc de consum. Pe card vor fi scrise numele tuturor beneficiarilor care au aceeași adresă de domiciliu.
Factura poate să fie pe alt nume decât cel al beneficiarului care locuiește la adresă. Adresa locului de consum trebuie să coincidă cu domiciliul beneficiarului (sau domiciliul declarat al acestuia).
Sumele rămase neutilizate la expirarea cardului se anulează.
Când ajung cardurile la beneficiari?
În periada 1–28 februarie 2023 beneficiarii eligibili vor primi cardul de energie. Se vor putea efectua plăți începând cu 1 martie.
Cei care își păstrează calitatea de beneficiari vor putea utiliza cardul și pentru tranșa a doua, începând cu luna septembrie 2023.
Care sunt acte necesare pentru plată?
În ceea ce priveşte actele necesare pentru plată, sunt necesare:
- cardul de energie (primit prin Poşta Română),
- actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire şi actul de identitate al împuternicitului),
- factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înştiinţare de plată din partea furnizorului sau certificat de validare a datoriei din partea asociaţiei de proprietari/locatari, în cazul plăţii încălzirii în sistem centralizat de termoficare).
Cum se efectuează plata?
- La orice subunitate a Poștei Române
- La poștașul care vine la domiciliul beneficiarului.
- Online, cu ajutorul unei platforme informatice simple puse la dispoziție de ministerul Investițiilor si Poșta Română.
